[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سیستم ترمو فرمینگ و نیمه فرمینگ چیست؟

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]درسیستم نیمه فرمینگ تمامی عملیات تولید در یک دستگاه انجام می‌شود.

مواد اولیه به شکل گرانول در قسمتی از خط تولید ( اکسترودر ) ذوب و تبدیل به ورق گرم می‌شود.

قبل از سرد شدن، ورق گرم وارد قسمت پرس شده و در زیر قالب، عملیات تولید ظروف انجام می‌پذیرد.

در این سیستم فقط از مواد پلی استایرن (هایم پک و کریستال) می‌توان ظروف یکبار مصرف تولید کرد.

با توجه اینکه کل خط تولید شامل یک دستگاه با تکنولوژی ساده‌تر می‌باشد، لذا قیمت این دستگاه نسبت به نوع دوم بسیار پایین‌تر است.[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”33626″ img_size=”full”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”33609″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]

سیستم ترموفرمینگ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]سیستم ترمو فرمینگ تقریبا جدید و با کیفیت بالاتری می‌باشد.

خط تولید این سیستم بر خلاف سیستم قبلی شامل دو دستگاه بوده که:

در دستگاه اول مواد اولیه ( گرانول ) به ورق تبدیل و به صورت رول تولید می‌شود.

در دستگاه  دوم ( پرس ترمو فرمینگ ) ورق آماده با عبور از کوره حرارتی و رسیدن به درجه حرارت لازمه برای فرم گیری وارد قسمت پرس شده و در زیر قالب عملیات تولید ظروف انجام می‌پذیرد.

از مزایای این سیستم می‌توان به تولید ظروف از انواع مواد اولیه پلیمری مانند:

پلی پروپلین PP , پی وی سی PVC , پت PET و پلی اتیلن PE و حتی گیاهی اشاره کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]منابع:

کتاب راهنمای عملی فرآیند ترموفرمینگ ،تالیف از پیمان مصدق و محمد قبادنام

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]