مزایا و مضرات دیجیتال مارکتینگ؟

بازاریابی دیجیتال با دسترسی به بازار انبوه با قیمت مناسب، در همه ابعاد به مشاغل سود می‌رساند. برخلاف تبلیغات تلویزیونی یا چاپی، بازاریابی شخصی سازی شده‌ای را امکان پذیر می‌کند. بازاریابی دیجیتال همچنین با تعدادی از چالش‌ها روبرو است که باید از آن‌ها آگاه باشید.

مهم‌ترین مزیت بازاریابی اینترنتی این است که می‌توان با روشی مقرون به صرفه و قابل اندازه‌گیری به مخاطب هدفمند دست یافت. از دیگر مزایای بازاریابی اینترنتی می‌توان به افزایش وفاداری به برند در فروش آنلاین اشاره کرد.

مزایای بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر است:

دسترسی جهانی: یک وب سایت به شما امکان می‌دهد فقط با یک سرمایه گذاری کوچک، بازارهای جدید و تجارت جهانی را پیدا کنید.

هزینه پایین‌تر: یک کمپین بازاریابی دیجیتال که به درستی برنامه‌ریزی و هدفمند شده باشد می‌تواند با هزینه بسیار کمتری از روش‌های سنتی بازاریابی به دست مشتریان مناسب برسد.

نتایج قابل ردیابی و قابل اندازه‌گیری: اندازه‌گیری بازاریابی آنلاین شما با آنالیز وب و سایر ابزارهای متریک آنلاین، می‌تواند تعیین کند که تبلیغات شما تا چه اندازه موثر بوده است. می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد نحوه استفاده مشتریان از وب‌سایت شما یا پاسخ دادن به تبلیغات شما به دست آورید.

شخصی سازی: اگر پایگاه داده مشتری شما به وب‌سایت شما مرتبط است هروقت شخصی به سایت مراجعه کرد می‌توانید با پیشنهادات هدفمند از آن‌ها استقبال کنید هرچه آن‌ها از شما بیش‌تر بخرند، بیش‌تر می‌توانید مشخصات مشتری خود را تصفیه کرده و به طور موثری برای آن‌ها بازاریابی کنید.

بازبودن: با درگیر شدن با رسانه‌های اجتماعی و مدیریت دقیق آن می‌توانید وفاداری مشتری را بسازید و در واقع ارتباطی آسان با مشتری ایجاد کنید.

ارز اجتماعی: بازاریابی اینترنتی به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی محتوا، کمپین‌های جذاب ایجاد کنید. این محتوا (تصاویر، فیلم‌ها، مقالات) می‌تواند ارز اجتماعی کسب کند. و از کاربری به کاربر دیگر منتقل می‌شود.

نرخ تبدیل بهتر شده: در صورت داشتن یک وب‌سایت مشتریان شما تنها چند ثانیه از خرید فاصله دارند برخلاف سایر رسانه‌هایی که مردم را مجبور بلند شدن و برقراری تماس تلفنی یا مراجعه به یک فروشگاه می‌کنند، بازاریابی اینترنتی می‌تواند یکپارچه و فوری باشد.

در کنار همه این جنبه‌های بازاریابی اینترنتی می‌توان به فروش بیش‌تر افزود

برخی از مشکلات جانبی و چالش‌های بازاریابی اینترنتی که باید از آن‌ها آگاه باشید شامل موارد زیر است:

مهارت و آموزش: شما باید اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما از دانش و تخصص درستی برای انجام بازاریابی دیجیتال با موفقیت برخوردار هستند. ابزارها، سیستم عامل‌ها و روندها به سرعت تغییر می‌کنند و بسیار مهم است که به‌روز باشید.

وقت‌گیر: وظایفی از قبیل بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین و ایجاد محتوای بازاریابی می‌تواند زمان زیادی را ببرد. اندازه‌گیری نتایج شما برای اطمینان از سرمایه گذاری بازده مهم است.

رقابت بالا: در حالی که می‌توانید با بازاریابی اینترنتی به مخاطبان جهانی برسید، اما با رقابت جهانی نیز مواجه هستید. در واقع شما با چالشی مواجه هستید که باید در برابر رقبا ایستادگی کنید. همچنین در میان انبوهی از پیام‌ها توجه مصرف کنندگان را جلب کنید.

شکایت و بازخورد: هرگونه انتقاد و انتقاد منفی از برند شما می‌تواند از طریق رسانه‌های اجتماعی و مرور وب‌سایت‌ها برای مخاطبان شما قابل مشاهده باشد. انجام خدمات موثر به مشتریان آنلاین می‌تواند چالش برانگیز باشد. اظهار نظرهای منفی یا عدم پاسخ‌گویی موثر می‌تواند به اعتبار برند شما آسیب برساند.

مسائل مربوط به امنیت و حفظ حریم خصوصی: در مورد جمع‌آوری و استفاده از داده‌های مشتری برای اهداف بازاریابی اینترنتی، ملاحظات قانونی زیادی وجود دارد. بنابرابن مراقب باشید که از قوانین مربوط به حریم خصوصی و محافظت از داده‌ها پیروی کنید.

سایر مطالب مشابه: